חזרה לרשימת מאמרים
פורסם על ידי: שירן רז קטגוריה מערכות יחסים תגובות: 0 תאריך פרסום:14/07/2015

הסיבה שאנו חולמים

בסיומו של יום מפרך מבקש כל אחד מאיתנו לשכב בלילה במיטה חמה ונוחה ולחמוק לאותו מצב תת הכרתי מוזר הקרוי שינה.

אנו ישנים בממוצע שמונה שעות בלילה, משמע ששליש מחיינו עוברים עלינו בשינה.

מכאן השאלה המתבקשת הינה:   מה בעצם  מטרת השינה?!

אפשר לתת לכך הסבר פשוט והסבר מסובך, הרי החלום מצד אחד עוזר לנו “בפריקת” המתח היום יומי ומצדו האחר המורכב יותר בכך שהוא גורם  לנו להבהרות ותובנות עמוקות יותר מהנגלות לנו על פני השטח.

הגדרת החלום “כמראות  בזמן  השינה” מתארת אולי את מה שמתרחש, אך איננה מסבירה את מהותם.

אם כך ניתן לחלק את סוגי החלומות לשתי קבוצות עיקריות:

  1. חלומות גלויים – שתפקידם שחרור תכנים מהתת מודע לעיתים כדרך להקלת המתח הנוצר בחיינו על ידי קונפליקטים ו/או חרדות בלתי מודעים מחיי היום יום.  חשיבותם רבה כי היא עשויה ללמד אותנו רבות על עצמנו
  2. .א.  חלומות טלפתיים, נבואיים– שאינם בהכרח נושאי הארה ועידוד.

ב.  בעלי מסר-  כמקור להשראה למידע ולפתרונות שלא היו מתגלים לנו בדרך אחרת.

במצב של הכרה מלאה, אנו חווים חוויות רגשיות, פיסיות ונפשיות רבות ומגוונות, אם במטלות השגרתיות, ואם בעניינים מורכבים יותר אשר  גורמים  לשכל  שלנו “לפטפט” ללא הפסקה, אירועים אלו כוללים מתח והשכל שקופץ קדימה או משתרך אחורה, לא נח.

ובכך אנו חוסמים את היכולת לקבל שדרים “על חושיים” שונים או להפריע להבנת המסרים המסתתרים מאחורי תופעות יומיומיות רגילות, לכאורה.

חלומות גלויים פחות מסובכים משום שהם משתמשים בסצנות ובדמויות שאנחנו מכירים. הרקע, התפאורה, האנשים, העצמים מוכרים וקלים לזיהוי. במצב של שינה, בעת שאנו חולמים אנו נמצאים במצב מודעות ייחודי,  המהווה יכולת נרחבת לקליטת מסרים קוסמיים שונים.תפקידם של מסרים אלו הוא לתת רמזים ותובנות רבים הנוגעים לתחום עיסוקנו, חיינו והווייתנו.

לדוגמא: אלברט איינשטיין הודה כי חלק מהמשוואות  שפתר נתגלו לו בחלום. מידע ופתרונות שמקורם בחלום, קבעו את גורלם של אנשים רבים, מפשוטי העם ועד אנשים חשובים ששינו את ההיסטוריה. ואף גרמו לשינוי ברמה אוניברסאלית בין עמים ומדינות במידה שלא תאמן! כמובן שאלה שייכים לקבוצת החלומות הנבואיים.

ההיסטוריה רצופה עדויות מהימנות לראיית העתיד דרך החלימה, למרות שלא תמיד עצם הידיעה מונעת את האסון.

לדוגמא: מלחמת העולם הראשונה, פרצה עם ההתנקשות המפתיעה בחייו של הארכי דוכס פרנץ פרדיננד מאוסטרו- הונגריה. במקרה זה, הגיע המידע העתידי אל אדם רב מעלה בעצמו- הבישוף ג’וזף לאניי. לאניי ראה בחלומו את הארכי דוכס רוכב על סוסו ברחוב בסיירבו, כאשר לפתע, יריית אקדח קוטלת אותו. הוא לא הסתכן ומיהר לשגר מברק אל הארכי דוכס- אך הרצח התבצע לפני שהמכתב הגיע ליעדו!

החלומות הסמליים הינם מגשרים בין המודע לתת מודע, ככל שאנו מודעים יותר כך היכולת לקלוט מסרים גדולה רחבה ונקייה יותר.

ככל שרבים התכנים הפנימיים המודחקים, כך גדלה החסימה. אין באפשרותנו לקלוט מסרים אלו בעזרת החושים ה”קונבנציונאליים” שלנו. חלומות סמליים משקפים תחושות, רגשות עמוקים, אינטואיציה, תובנה והשראה לגורלנו.

רוב החלומות מן הסוג הזה הם ברמה האישית, הסמליות וההדגמה שבהם לקוחים מחיי היום יום.

עולם הסמלים של החלומות מפגיש אותנו עם אידיאלים רחוקים, החזרתם אל המציאות ויישומם מביאים אותנו לידי הבנת עצמנו וזולתנו ולידי עזרה עצמית ועזרה לאחרים.

המשמעות והמסר המלאים של חלום מתגלים רק לאחר שלמדנו לזכור, להבין ולפענח את המשמעות של החלום בהתאמה למצבנו ולנסיבותינו האישיות. חוויות היום יום הן שיעור תכליתי שממנו לומדים להתמודד עם ניסיונות דומים בעתיד.

חוויות הלילה מאפשרת לנו להתבונן מנקודת מבט פסיכולוגית, על חושית ורוחנית. בצורה ישירה או בדרך סמלים.

 דוגמאות לסימבולים בחלום:  מים= תחושות ורגשות. התעופפות= כשרון על חושי. מוות= התחלה חדשה. מסעות= גורל. אש= התעוררות רגשות ותשוקות עזים. שיניים רעועות= יש לצפות לשינויים.

יש בידכם כלי רב עוצמה, שמחירו לא יסולא בפז, חשיבותם של החלומות אינה נופלת מחשיבותם של אירועים במציאות. ועל מנת להבין את עצמנו בדרך שתביא מרפא, תגלה את האמת, תחשוף רעיונות מקוריים, תזרע אור אל בעיות ונסיבות בחיינו,  כל שעלינו לעשות הוא  לדרשם! להכיר בהם!ולכבדם! החלומות מזהירים אותנו, מאירים את עינינו, מחזקים אותנו רגשית ומספקים לנו מידע.

החלומות משפיעים עלינו וכתוצאה מכך על אחרים.  החלומות הם מקור לתקווה, ומחירו שווה לכל כיס!

עוד באותו הנושא

חלומות והפרוש הסימבולי שלהם

איך זוכרים חלומות? 

_____________________

חזרה לרשימת מאמרים
חנות