חזרה לרשימת מאמרים
פורסם על ידי: שירן רז קטגוריה מערכות יחסים תגובות: 0 תאריך פרסום:14/07/2015

מהי קנאה ורגש הרכושנות?

מהי קנאה?

 

קנאה במילון מוסברת כ”צרות עין, אי נחת מהצלחת הזולת, תשוקה, תאווה; קנאות, קיצוניות, אי רצון להתפשר”. כדי שנוכל להבין לעומק את משמעות המילה קינאה אני רוצה שתדמו את הקנאה לחלקיק של אטום המצוי בכל דבר. בכל חלקיק שכזה קיימת אנרגיה. הקנאה אם כן היא סוג של אנרגיה.

אנרגיה השייכת לצד השלילי אך אנרגיה שרוב הזמן היא רדומה אלא בזמן שמעירים אותה ומאפשרים לה להשתחרר..

הקנאה היא למעשה שני גופים שנמשכים אחד לשני או דוחים אחד את השני.  כמו מגנט- בצד הנכון החלקים נמשכים בצד השני הם דוחים זה את זה. למעשה הקנאה היא סוג של אנרגיה אשר ממגנטת ומפעילה את עצמה.

אז כמו במגנט בצד הממגנט, המשמעות שאם היא קיימת היא יכולה למשוך לתוכה עוד “דברים” או בשפתנו תחושות ובכך להעצים ולהרחיב את עצמה לצורה מופשטת ורחבה בהרבה תחומים בחיים. כמו כל אנרגיה ממגנטת ולא מבוקרת היא הופכת להיות פגומה והרסנית.

כמו שהאטום מצוי בכל דבר , כך גם הקנאה נמצאת בכל אדם והיא חלק ממרכיבי האישית של כל אחד ואחת. בעוד שרגש הקנאה מיוחס לפן השלילי וההרסני, לאדם יש את האחריות המלאה לווסת אותה ולהתאים אותה, כלומר להביא את האנרגיה שלה לנקודת התייחסות בה ניתן להבחין אם זה תורם לי או מעכב אותי. כמו למשל קינאת סופרים אשר מהווה את הצד התורם של אנרגית הקנאה.

נקודת ההתייחסות מסייעת בהבנה האם אני כאדם נמצא במקום הנכון, האם עשיתי את הדברים נכון- האם באמצעות אותה התייחסות לאחר התקדמתי לאנשהו?

הקנאה “מפעילה את עצמה”, זוכרים את הכדור? תדמו שאתם זורקים אותו במורד הר- הוא יעצור רק אם אתם או גורם חיצוני פיזי יעצור אותו. כך גם עם הקנאה, במידה ונקודת ההתייחסות למה שאני חושב שיעשה אותי מאושר ואין לי אז הקנאה מפעילה את עצמה, קופצת .
כל שעלי לעשות הוא לשנות את נקודת ההתייחסות שלי למה שיעשה אותי מאושר.  אם אני נמצא במקום בו הקנאה מפעילה משהו שיכול לדרבן אותי ולמעשה לקדם אותי לעבר האושר שלי אז אנו מדברים על הפעלה חיובית, כמו קינאת הסופרים, ותחושה אשר תדחוף אותי להשיג את הרצון שלי.

זו השאיפה להגיע אל הנקודה החיובית והנקודה בה הקנאה תקפוץ במקום שיכול להניע אותי לפעולה לעבר האושר שלי ולא נגד האושר של האחר.

כלים להתמודדות עם קנאה 

הסבר וכלים על קנאה בין בני משפחה, חברים, וזרים.

 

חזרה לרשימת מאמרים
חנות