חזרה לרשימת מאמרים
פורסם על ידי: שירן רז קטגוריה אסטרטגיה רגשית, מערכות יחסים, עסקים תגובות: 0 תאריך פרסום:22/05/2022

אם אתם בפרשת דרכים או בדד אנד (מבוי סתום), יש 8 דברים שכדאי לכם לעשות.

 ישנן נקודות בחיים בהן אנחנו מוצאים את עצמנו במבוי סתום, או על פרשת דרכים, או בנתיב שנראה שאינו מוביל לשום מקום. במקרים כאלה, אנחנו עשויים לומר לעצמנו, “אני לא יודע/ת מה לעשות בחיים שלי…”

לא חשוב באיזה שלב בחייכם אתם נמצאים, אם אינכם מרוצים בו, או אינכם בטוחים כיצד להמשיך הלאה, עליכם לחשב מסלול מחדש.

כשאתם צעירים, איך תדעו מה יספק אתכם לשארית חייכם? שאלה זו נכונה במיוחד בגיל 16, כשאתם עדיין מתלהבים מצפיה בסרט “מהיר ועצבני”.

אינכם יכולים לדעת. אינכם יכולים לדעת מה יספק אתכם אפילו עוד חמש שנים מהיום. אבל, אתם יכולים לדעת מה יגרום לכם סיפוק עכשיו, ואם מבחינת המשרה הנוכחית, או מסלול הלימודים שלכם זה לא “זה”, עליכם להמשיך הלאה, אל הדבר הבא.

לעיתים חלק מהלקוחות שלי התלבטו לגבי מסלולי הלימוד במכללה/אוניברסיטה ואפשרויות תעסוקה, פעמים רבות אמרתי להם לקחת קורסים, כל קורס, או לנסות דברים שהם חושבים שעשויים לעניין אותם. אם הם לא מתחברים לקורס או לסדנא, פשוט לעזוב ולמחוק אותם מהרשימה. על פי הרוב, החיים כרוכים בהתנסויות, גילוי ותובנות לגבי מה אתם רוצים ולא רוצים לעשות “כשתהיו גדולים”.

1.זה בסדר לא להצליח לעצב את העתיד במלואו

זכרו, אינכם יודעים מה צופן המחר. החיים מלאים בפיתולים ובפניות מעניינים, אבל אם נעסוק תמיד במה שאנחנו נהנים, כעבודה או כתחביב, המסע יהפוך למעניין ומהנה אף יותר.

ייתכן שכיום אתם נהנים להכין ולעצב תכשיטים. ייתכן שאתם יכולים למכור אותם. עוד חמש שנים, אולי תהיו מעצבי תכשיטים מצליחים, או שתעברו לעסוק במלאכה אחרת. זה לא משנה. יש לכם את הניסיון בעיצוב תכשיטים כגיבוי אשר יעזור לכם בפרויקטים אחרים בעתיד.

2.נסו להרגיש בנוח עם אי הנוחות

לפעמים, החיים אינם נוחים. לפעמים, אין לנו די כסף כדי לעשות כל מה שאנחנו רוצים. אם יש משהו שאתם רוצים באמת, אזי עליכם להיות מסוגלים להכיל מידה מסוימת של אי נוחות בחייכם על מנת לממש זאת.

לדוגמא, אם אחליט לטפס על הר ההימליה.. בכדי לעשות זאת, אצטרך לוותר על בילויים משפחתיים ועם חברים, ופחות להוציא כסף על הנאות שלא תומכות במסע הלמידה וההכשרה לטיפוס ההר. יהיו וויתורים לא קלים.

3.אין ודאות בחיים, פשוט תזרמו

דברים קורים. “חשבתי שיש לי הכל” אמר  הלקוח כבן 40,  “היתה לי עבודה מצוינת ובית נהדר במרכז הארץ. “כשפוטרתי, גם אבדתי את הבית ובדיוק באותו שבוע התברר שאשתי בהריון”. “היה שבוע  – הזוי לגמרי! ”

“שכבתי בדכאון על הספה במשך כמה שבועות, אבל אז קמנו אני ואישתי, אספנו את השברים, בנינו תכנית ועברנו דירה למקום מרוחק יותר מהעיר הגדולה, עם שדות ירוקים ופחות תחרות כך גם הצלחתי למצוא מקום לתחביבים שלי עד שגיליתי את התזונה ואורח החיים הבריא מה שהוביל אותי ללמוד נטורופתיה”. “איזה מזל שהכל קרס לי בבת אחת אחרת לא הייתי בונה חיים חדשים שמתאימים לי הרבה יותר”

קחו את חוסר הוודאות בהפוך על הפוך. כל דבר לא טוב הוא הזדמנות לגרום למשהו טוב לקרות.  חוץ מזה, אף פעם לא מאוחר מדי לשנות את מהלך חייכם כשמשהו משתבש!

4.התגברו על הסחות דעת והפסיקו לדחות דברים

אתם לא נעשים צעירים יותר. צר לי, אבל זו האמת. אם לא תתחילו להקדיש זמן למימוש חלומותיכם, ייתכן שבסוף חייכם תמצאו את עצמכם בלי שום הישגים ותוצאות, אבל המון פוסטים בפייסבוק וכמה תכניות טלויזיה בנטפליקס ששאבו את רב הזמן הפנוי שלכם.

אם אתם רציניים לגבי מימוש חלום – עיצוב תכשיטים, החלקה מקצועית על סקייטבורד או להיות גורו מחשבים עשיר ומפורסם, כדי שתעבדו על זה.

תעשו את הצעדים הראשונים. כבו את התרעות הפייסבוק וקדימה לעבודה. לא תגיעו לשום מקום רק מחשיבה על כמה גדולים תהיו.

5.תשאלו את עצמכם שאלות

הקדישו לעצמכם קצת זמן. שאלו את עצמכם שאלות גדולות וקטנות.

למדו להכיר את עצמכם. עשו מדיטציה. העלו על הכתב את הדברים שמעניינים אתכם ודברים שאתם יכולים לראות את עצמכם עושים, לו היו לכם זמן וכסף ללא הגבלה. חלמו בגדול. השתיקו את התודעה ותדמיינו את עצמכם באמת עושים את הדברים הללו.

עצם העובדה שאתם שואלים את עצמכם שאלות משמעותיות, אתם מפתחים בתוך עצמכם מנוע מוטיבציה בלתי מנוצח, אשר יאפשר לכם להתמודד עם כל אתגר שיעלה.

6.התנדבו או התלוו אל בעל תפקיד

אם ישנם משימה או תחביב שמעניינים אתכם, החל מלספר כלבים וכלה בלטפל בגן חיות, התנדבו או התלוו אל בעל תפקיד ובדקו אם זהו עיסוק בו אתם באמת רוצים.

גם אם תחלמו המון, רק אם תלכו ותתנסו ותעשו, תשיגו משהו. לפעמים, אנחנו חושבים שאנחנו רוצים מאוד לעסוק במשהו, אבל כשאנחנו מנסים אותו, אנחנו מגלים שזו לא העבודה שהיינו רוצים. או, שמדובר בעבודה שדורשת מעורבות רבה יותר משחשבנו. חשוב לרכוש נסיון מעשי ולקרוא חומר שנכתב על ידי בעלי נסיון מיד ראשונה בטרם נחליט לוותר על החיים בהווה, לטובת חלום.

7.חסכו

אם עליכם לעבור דירה או לחזור ללמוד על מנת להגשים חלום חדש, ייתכן שיהיה נכון למצוא משרה, כל סוג של משרה ולחסוך את הכסף על מנת לאפשר לעצמכם לעשות זאת.

לקוחה שהיא סופרת מצליחה אמרה: “עבדתי שנים רבות כדי לבנות את תיק הכתיבה והעריכה שלי. עכשיו, אני יכולה לכתוב ולערוך מאמרים מהצריף הפצפון בו אני גרה, לקבל תשלום ובכסף הזה לכסות את הוצאות הציוד והאימונים להם אני זקוקה כדי להמשיך ולעסוק בספורט תחרותי”

האם היא היתה רוצה להפוך את התחביב בספורט תחרותי למקור ההכנסה העיקרי שלה? בוודאי. אבל הדבר אינו אפשרי לה כעת, אז לבינתיים היא עוד לומדת ומתפתחת בתחום.

עדיין אין לה מוניטין כמאמנת טריאתלון מדופלמת, אבל יש לה מוניטין כמתחרה וספורטאית, כך שהיא עושה עבודה אחת שהיא אוהבת, על מנת לממן את העבודה השנייה.

8.פתחו את הדלת

ההזדמנות עשויה להמתין לכם, אך אם לא תזהו אותה, איך תוכלו לנצל אותה? עליכם לנצל את ההזדמנות כאשר היא נקרית בדרככם.

לפעמים זה לא העיתוי הנכון, אבל זה לא משנה. הזדמנויות מגיעות בזמנן. נצלו אותן, או שהן ייעלמו ויחפשו אחרים.

מילות סיכום

הדבר שחשוב ביותר לזכור כאשר אתם מתלבטים כיצד לבנות את חייכם, הוא ששום פעולה אינה עומדת בפני עצמה. עליכם לקבל החלטות ולהתנסות בדברים, גם אם תגלו שאתם לא נהנים מהם בכלל בסופו של דבר, או שאתם רוצים לעשות משהו אחר.

זכרו: לעולם לא מאוחר מדי להתחיל מחדש.

בזקנה, לא תתחרטו שניסיתם ונכשלתם, אבל כן תצטערו שלא ניסיתם בכלל.

כבו את המחשב ולכו לבנות את החיים בהם אתם רוצים.

 

חזרה לרשימת מאמרים
חנות