חזרה לרשימת מאמרים
שגרת בוקר
פורסם על ידי: מאי רז, מאמנת כושר ובריאות קטגוריה אסטרטגיה רגשית, ספורט ותזונה תגובות: 0 תאריך פרסום:17/08/2019

כיצד אנחנו יכולים ליצור לעצמנו שגרה בריאה בכל בוקר?

כיצד אנחנו יכולים ליצור לעצמנו שגרה בריאה בכל בוקר? לכל אחד ואחת מאיתנו ישנה שגרה שונה, אם היא בריאה יותר או בריאה פחות – אשאיר את זה לשיקולכם.

עם זאת חשבתי שזה הכרחי שאשתף אתכם את המידע שהפנמתי בשנים האחרונות, ואספתי עבורכם 8 טיפים קטנים שיוכלו רק לתרום לבוקר שלכם, על מנת שתרגישו טוב יותר.

נקודת ההנחה היא, שאם נתחיל את הבוקר בצורה בריאה, רוב הסיכויים שהמשך היום שלנו יושפע ויהיה טוב ומועיל יותר. לדוגמא, כאשר ילדים ומבוגרים אוכלים ארוחת בוקר מזינה, הם נוטים להתרכז טוב יותר בבית הספר ובעבודה, בנוסף, זה עשוי להפחית את הרעב בהמשך היום.

1. שינה טובה

חוץ מתזונה, ישנם דברים רבים שאנחנו יכולים לעשות, רבים יסכימו כי קודם כל שינה טובה היא שלב ראשון והכרחי. כשלב ראשון, עלינו לישון 7-8 שעות שינה כדי שנהיה רעננים. שינה טובה עוזרת לנו לבחור טוב יותר בהקשר של תזונה, וגורמת לנו לחוש יותר רגועים. טיפ ממני, נסו כחצי שעה לפני שאתם נכנסים לישון לא לצפות בטלוויזיה/ לשחק בפלאפון, בכך תוכלו להרגיע את המוח, להשקיט אותו מכל היום שהיה ולהכין אותו לשינה.

2. מקלחת קרה

מקלחת קרה מעירה אתכם! מים קרים בבוקר יגרמו לכם לתחושת ערנות ורעננות בצורה די מיידית. מסתבר, שיש כמה טענות מדעיות מבוססות שהוכיחו כי מים קרים עוזרים אף להיפטר משומן בטני. זאת בשל, הטמפרטורות הקרות שהוכחו שוב ושוב ככאלו שמגבירות את חום הגוף ושריפת השומן בגוף.

אין זה אומר שאתם צריכים להתקלח כל יום במקלחת קרה עם קרח כדי להרזות אלא זה ללא ספק יתרום כחלק מתהליך הרזייה כולל (ספורט ותזונה נכונה).

3. תנוחת “העובר” (יוגה)

כשאתם עוד במיטה אפילו, קצת אחרי שאתם פוקחים עיניים – הכניסו ברכיים אל בית החזה. התנוחה הזו גורמת למתוח את החלק התחתון של הגוף והגב עליון. כמו כן, משחרר מתחים מהירכיים.

4. מים עם לימון

כוס מים בכללי היא דרך מושלמת להתחיל את היום וזאת בעיקר בשל העובדה שישנתם מס’ שעות שבמהלכן לא שתיתם או אכלתם כלום. אם נוסיף לכוס מים -לימון נקבל בוסט של בריאות. לימון מכיל רמה גבוהה של ויטמין C ומכיל מעט קלוריות (כ-9 קלוריות לכוס מלאה). כמו כן, ע”פ תזונאים ודיאטנים רבים כוס אחת של מים פושרים עם לימון בבוקר עוזרת למערכת העיכול.

5. ארוחת בוקר מזינה

ארוחת בוקר באנגלית: Breakfast, משמע לשבור את הצום. לאחר שישנו בלילה ולא אכלנו או שתינו בעצם היינו במצב של צום ומכאן (בין היתר) אומרים שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום.

עלינו לבחור ארוחה משביעה ובריאה, המשלבת בתוכה פחמימה, חלבון, ירקות ושומן בריא. לדוגמא: 2 ביצים, פרוסה מלחם משיפון מלא, כף טחינה וירקות בצד ?

6. אל תלחצו על כפתור “נודניק”

הרגילו את עצמכם כשהשעון מעורר מצלצל אתם מתעוררים ביחד איתו ולא לוחצים על “נודניק”. זה אמנם יכול להיות קשה בהתחלה אך יש בזה היבט פסיכולוגי שאומר – ברגע שאתם לא דוחים את ההתעוררות שלכם זה משליך אוטומטית למשימות נוספות שעליכם לבצע באותו היום. מכאן, רוב הסיכויים שלא תדחו את המשימות האחרות.

7. תנשמו!

נשימות. יש משפט שאומר שאנחנו לקחנו את הנשימה הראשונה, ואנחנו ניקח את הנשימה האחרונה. משמע, נשימות הם הנשמה של כל אחד ואחת מאיתנו. אם תשימו לב, נשימות משחק תפקיד כל כך חשוב בחיים שלנו, לדוגמא: כאשר אנחנו לחוצים, שמחים, עצובים, מתרגשים, כועסים, קצב הנשימה תמיד ישתנה בהתאם.

על כן, לתרגל נשימות עמוקות ואיטיות יעזור לנו להרגיע את המחשבות ואת התחושות/רגשות. נסו להקדיש דקה אחת בבוקר בשביל לנשום נשימות עמוקות ותראו כיצד זה משפיע רק לטובה.

מיינדפולנס ומדיטציה

|מיינדפולנס ומדיטציות ישראליות|

8. העניקו לעצמכם 5-10 דקות של מדיטציה

פעם מדיטציה ישר הייתה מעלה בנו אסוציאציה של אדם ‘שאנטי’, משולב רגליים באיזה מקום מרוחק במזרח. אבל היום המצב שונה! מחקרים רבים עוסקים ביעילות המדיטציה  בחיי היומיום שלנו במיוחד בגלל כל הטכנולוגיה.

מדיטציה היא בעצם טכניקה שנרכשת עם הזמן, אשר מעניקה עומק, הבנה ומשמעות תוך התבוננות פנימית או מחשבה ללא ניתוח. כתוצאה מתרגול טכניקה זו מצב התודעה של האדם משתנה ביחס למצבי התודעה השכיחים אצלו, בזמן ההתנהגות והפעולות היומיומיות שלו.

נושא המדיטציה אף פרץ לאוניברסיטאות ומכללות, ומשמש ככלי לטיפול בידי מאמנים רבים.

אז איך מתחילים?! איך להתחיל לעשות מדיטציה: 10 דקות ביום

 

“If you want to make your dreams come true,

the first thing you have to do is to WAKE UP”

אשמח לענות על כל שאלה נוספת ?

תזונה, שומנים בריאים

חזרה לרשימת מאמרים
חנות